MIÉRT FOGYASSZUNK CSERESZNYÉT?
2014 máj 23

Aprók, pirosak és ízletesek – a cseresznyét már évszázadok óta fogyasztják nemcsak azért, mert aromájuk egyedi, hanem azért is, mert rengeteg vitamint, ásványi anyagot és antioxidánst rejtegetnek magukban, amelyek jótékony hatással vannak az egészségre és a hosszú életre.

 

MIT TARTALMAZ A CSERESZNYE?

Vitamintartalma jelentős, ami a béta-karotént, C-vitamint, K-vitamint, A-vitamint, E- vitamint, B komplexet és PP-vitamint illeti. Ásványi anyagok közül rengeteg benne a kálium, foszfor, kalcium, vas és magnézium. Antioxidánsban is gazdag, ugyanakkor sok egyéb hatóanyagot is tartalmaz.

A legtöbb vitamin és hatóanyag a jól megérett gyümölcsökben található. Továbbá azt sem szabad elfelednünk, hogy 100 grammnyi cseresznye alig tartalmaz 48 kalóriát!

A CSERESZNYE JÓTÉKONY HATÁSAI:

* Megelőzi a rákos betegségek kialakulását – antioxidáns- és hatóanyag-tartalmának köszönhetően méregteleníti a szervezetet, ezáltal segít a sejtek egészségének a megőrzésében, és megelőzi a sejtmutációk kialakulását.
* Természetes fájdalomcsillapító – kiváló orvosság a fájdalomra, főként az izom- és csontfájdalmakra. Ezért kimondottan ajánlott azoknak, akik huzamosabb ideig nehéz fizikai munkát végeznek, sportolnak vagy ellenkezőleg, ülőmunkát végeznek és ezáltal lesz fájdalmuk.
* Csökkenti a koleszterinszintet – a vérben lévő koleszterin visszatartása által csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulását, valamint a szívinfarktusok és agyvérzések esélyét. Érési ideje alatt naponta fogyasztva segít megelőzni a meleg időszakra jellemző betegségek fellépését.
* Elűzi a fáradtságot – pozitív hatással van az alvásra, így javítja az álmatlanságot, és segít a pihenésben. Azoknak is ajánlott, akik rémálmokra, nyugtalan éjszakákra panaszkodnak. A cseresznye ugyanis javít az alvás minőségén is.

Hirdetés

* Májbarát – a májbántalmak orvoslásában is kiváló a cseresznye, amennyiben üres gyomorra naponta két csésze gyümölcsöt elfogyasztunk. Többet nem ajánlanak a szakemberek, jelentős cukortartalma által ugyanis megnövelheti a vércukorszintet, ezáltal pedig súlygyarapodáshoz vezethet.
* Vesetisztító – a cseresznyeszárakból készített tea mindennapos fogyasztása kitisztítja a veséket a kőtől és homoktól, továbbá a betegségektől is megvédi azokat. 250 milliliter vízbe egy teáskanál aprított cseresznyeszárat kell megfőzni, a készítményt végül mézzel is lehet fogyasztani.
* Növeli az élettartamot – antioxidáns-, vitamin- és ásványi anyag-tartalmának köszönhetően a testünk sejtjeit egészségesnek tartja, így azok élettartama meghosszabbodik és tovább őrizhetik meg alapvető funkcióikat.
* Megelőzi a dehidratációt – a cseresznyéből készített ital megfelelően hidratálja a szervezetet, és biztosítja számára a kellő mennyiségű tápanyagértéket még a legmelegebb napokon is, azok esetében is, akik sokáig tartózkodnak a szabad levegőn. Két csészényi gyümölcs vagy 250 milliliter cseresznyelé elegendő a kiszáradás ellen, ha naponta fogyasztjuk.
* Gyulladáscsökkentő hatású – krónikus betegségekben, bőrallergia esetén vagy pattanások ellen is kiváló a cseresznye fogyasztása. Gyulladáscsökkentő hatásának köszönhetően, a cseresznye megnyugtatja az irritált területet, és rendbe hozza azt.
* Fehéríti a fogakat – az eperhez és almához hasonlóan, a cseresznye is fehéríti a fogakat. Ennek érdekében ajánlott nyersen fogyasztani, és nem ital vagy befőtt formájában, étkezések után.

Mindezek mellett, a cseresznye megőrzi a bőr fiatalságát, erősíti az immunrendszert, ezáltal pedig az ellenállóképességet. Szabályozza a bélműködést, ugyanakkor serkenti a sejtek regenerálódását. Jó gyógyszer a vérnyomás-gondok orvoslására is.

És nem utolsó sorban, tökéletes szépségápoló: a cseresznyéből készített pépek, házi maszkok nyugtatják, hidratálják és bársonyossá teszik a fáradt, kiszolgáltatott bőrt. Megelőzik a ráncok kialakulását vagy elmélyülését, és fiatalon őrzik meg a bőrt. A celulítisz elleni harcban pedig győztes fegyver a (fent is említett) cseresznyeszárból készülő tea.